Pages

07 september 2011

Pohla-õunamoos

Kuna minu isa tõi mulle pea 2,5 kg pohli, siis ei jäänud mul muud üle kui see kupatus moosiks keeta.
Korjasin aga aiast need vähesed õunad, mis sellel aastal puu otsas olid kokku ja moosi meisterdama (meil on tänavu aastal iga puu otsas vast max 10 õuna).
Minu moosi tegemine kulges niimoodi:
Vaja:
2,2 kg pohli
u 2 kg puhastatud ja hakitud õunu
1 kg suhkrut
400 ml vett
Juhend:
pohlad veega keema lasta ja veidi keeta (ma korjasin veidi peale tekkinud vahu ära). Siis lisasin osade kaupa õunu (kuna puhastasin neid paralleelselt keetmisega), kuni kõik õunad said potti. vahepeal korjasin jälle vahtu ära. Keetsin kuni õun oli pehme. Siis lasin saumiksriga kõik ühtlaseks massiks ja uuesti podisema. Lisasin suhkru ja podises veel veidi. Siis kuumalt kuumadesse purkidesse (purgid olid moosi keetmise ajal kenasti ahjus soojas) ja kaaned kinni ning tagurpidi vativesti alla mõnulema. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar